K-Design - honlap, weboldal, webáruház készítés

A honlap szövege

Általában egy weboldal mintegy 75%-a szöveges tartalom, mely az egyik leglényegesebb és legértékesebb része. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy a szöveg milyen módon kerül megírásra. Ha a szöveg nem megfelelő, akkor a weblap sem éri el a kívánt hatást. Az alábbiakban részletesebben is kifejtjük a szöveg szerepét és ismertetjük a jó honlapszöveg jellemzőit.

A szöveg szerepe a weboldalon

A látogatók a honlapon olvasható szövegek alapján fogják megismerni, ezek alapján alkotnak képet annak tulajdonosáról, a cégről. Hiába sikerül látogatókat, potenciális vásárlókat csábítani a weblapra, ha a szövege nem figyelemfelkeltő, nem érthető, vagy nem elég meggyőző, akkor az érdeklődők pár kattintással máris a konkurenciához fordulnak.

Van a weblapszövegnek egy másik funkciója is: az adott téma kulcsszavaira a keresőkben való jó helyezés elérése. Mivel az internetezők előszeretettel használják a keresőt (pl. Google), ha valamilyen információra van szükségük, ezért a legtöbb látogatóra az a weblap számíthat, amely a kereső találati listájának elején szerepel. Ehhez pedig a legfontosabb - bár a keresőoptimalizálás azért összetettebb ennél -, hogy a honlap szövege az adott témában legyen a lehető legrelevánsabb.

Milyen a jó webszöveg?

Informatív

A látogatók azért keresnek fel egy weboldalt, mert válaszok után kutatnak, megoldást keresnek problémájukra. El kell látni tehát őket a szükséges információval, melyet bizalommal, elköteleződéssel, vásárlással fognak meghálálni. Ehhez arra van szükség, hogy ne cégvezetőként, hanem a vevő fejével gondolkozzon az ember. Tehát a honlapon elsősorban ne magunkról, a cégalapítás körülményeiről és a fejlődés lépcsőiről beszéljünk, hanem arról, ami a látogatót a leginkább érdekli. Ő termékjellemzőket, véleményeket, összehasonlításokat, hasznos szakmai tanácsokat szeretne látni.

Megfelelő stílusú

A közös hang is elengedhetetlen a sikerhez. Meg kell határozni, hogy a weboldal kihez akar szólni, és a szöveg stílusát, a szóhasználatot a célközönségnek megfelelően kell alakítani. Az általánosító jellegű többes szám helyett célszerű személyesen megszólítani olvasót (pl. Te vagy Ön). A céges weboldal szövegstílusának összhangban kell lenni a vállalkozás profiljával is.

Figyelemfelkeltő

Nem csak a bulvár sajtóra, hanem az üzleti weboldalakra is érvényes, hogy jól megírt címek és szövegek szükségesek, melyek felkeltik a látogató érdeklődését, hogy az oldalon maradjon és tovább olvasson. Vigyázni kell a megfelelő egyensúly megtalálására, mivel az unalmas, sablonos szövegek közönyt váltanak ki, ugyanakkor a túl rámenős marketing szövegek ellenérzést kelthetnek.

Tömör és közérthető

A weboldalakon a szövegek akkor hatékonyak, ha azok tömören és érthetően vannak megfogalmazva. A vásárlók nem feltétlenül szakemberek, ezért a szövegnek a laikusok számára is világosnak, közérthetőnek kell lennie. Kerülni kell a semmitmondó, terjengős leírásokat, nem szabad elterelni az olvasó figyelmét felesleges információkkal.

Áttekinthető

A hosszabb szövegek befogadását nagymértékben segíti a tagolás. Az internetes olvasási szokások eltérnek a nyomtatott szövegek olvasási módjától. Jellemző az ún. "szkennelő" olvasás, hogy először a címsorokat, a vizuálisan kiemelt elemeket futja végig az olvasó, és csupán a relevánsnak tűnő tartalmat böngészi át részletesen. Ezt figyelembe véve kisebb egységekbe rendezett szöveget kell létrehozni, és a fontos tartalmi elemekhez kiemelést kell használni. Azonban ezt is csak mértékkel szabad alkalmazni, hiszen ha mindent kiemelünk, akkor semmit sem emelünk ki.

Meggyőző, hatásos

Miután a szöveg felkeltette az olvasó figyelmét, azt kell általa elérni, hogy a látogató érezze, hogy minket érdemes választania. Fontos, hogy az adott termék vagy szolgáltatás úgy kerüljön bemutatásra, mint egy egyedülálló megoldás az érdeklődő problémájára. Az értékesítési céllal működő weblapok esetében a szövegek elengedhetetlen kelléke a cselekvésre, vásárlásra ösztönzés, mely egyértelmű, világos megfogalmazást igényel.

Eredeti

Nagyon fontos, hogy nem szabad lemásolni a más weblapokon található szövegeket! Ez egyrészt törvénybe ütköző, és nem etikus, másrészt a másolt tartalmat a Google keresőalgoritmusa sem nézi jó szemmel. Ha egy adott témában nem lehet újat írni, akkor ihletként alapul lehet venni az elérhető - például a konkurencia weboldalán lévő - szövegeket, de azokat csakis saját szavakkal teljesen átfogalmazva, és új gondolatokat is hozzáadva.

Keresőbarát

A jó szöveg elsősorban az olvasóknak szól, de szem előtt tartja, figyelembe veszi a keresőoptimalizálási szempontokat is. Hiszen ha a szöveg nem megfelelő mennyiségű, nem egyedi, és nem releváns, tehát nincs összhangban a kívánt kulcsszavakkal, melyekre szeretnénk megjelenni a kereső listájában, akkor hiába a többi keresőoptimalizálási trükk, az oldal nem képes a kívánt jó pozíciót elérni és megtartani.





Ha bármilyen kérdése lenne a témával kapcsolatban, nyugodtan tegye fel a Kapcsolat menüpontban, illetve a láblécben is szereplő elérhetőségeink valamelyikén, vagy kérjen ingyenes visszahívást! Ha hasznosnak találta cikkünket, kérjük ossza meg az alábbi ikonok segítségével!

   

Legolvasottabb


Miben segíthetünk?

Kérdése van?

Telefonszámunk és e-mail címünk 15 éve változatlan!


Telefon: 06-70-3832006
E-mail cím:


Ingyenes visszahívás

Kérjük adja meg telefonszámát, és visszahívjuk!