Hogy kerülhet a honlap a keresők élére?

Oldalaival csak akkor érheti el a megcélzott közönséget, ha azt könnyen megtalálhatóvá teszi az Interneten. Az internetezők nagyon gyakran az ún. keresőmotorokba (pl. Google) írt kulcsszavakkal próbálják felkutatni a honlapokat az őket érdeklő témával kapcsolatban. Egy weblap látogatottsága ezért nem kis mértékben függ attól, hogy miképpen szerepel a keresők találati listáin. Az elért helyezés javítására szolgál az úgynevezett keresőoptimalizálás.

Felmérések bizonyítják, hogy a böngészők legtöbbször csak két oldalnyi, azaz 20 db találatot néznek át, ezért fontos, hogy az elsők között legyünk.

Egy internetes keresőoldal igyekszik minden egyes keresésre a legrelevánsabb, vagyis a leginkább témába vágó, legtartalmasabb oldalakat felhozni az első helyeken. Régebben néhány egyszerű trükkel lehetett a keresőgépeket befolyásolni. Mára jelentősen okosodtak, és nem szeretik, ha megpróbálják kijátszani őket. A nyilvánvalóan manipulatív módszereket alkalmazó oldalakat úgy büntetik, hogy rontják a helyezésüket, végső esetben el is távolíthatják adatbázisukból őket. A nem hozzáértők tehát akár jelentős kárt is okozhatnak. A szakszerű, komplex keresőoptimalizálással azonban továbbra is nagyon jó eredményeket lehet elérni.

A keresőoptimalizálás elemei:

Kulcsszavak meghatározása

A kulcsszavakat, kulcs kifejezéseket körültekintően kell kiválasztani, hiszen a túl általános kifejezésekre adott milliós nagyságrendű találat miatt nehéz jó pozíciót elérni, ugyanakkor azok a kifejezések sem megfelelők, melyek bár kifejezik az adott témakört, de az átlagember egyszerűen nem használja, így a keresőbe sem írja be őket.

A kulcsszavak hangsúlyozása a weboldal különböző elemeiben

A kereső kiemelten értékeli az úgynevezett Title meta tag tartalmát, így a legfontosabb kulcsszavakat érdemes itt szerepeltetni. Ugyanakkor nem szabad sok szóval túlzsúfolni, mert az ellenkező hatást ér el. A description meta tag tartalma ugyancsak fontos, hiszen ez a szöveg jelenik meg a Google találati listájában, az oldalunk címsora alatt. Ebbe írjuk bele értelmes leírással, de a kulcsszavaink használatával, hogy miről szól az adott oldal. A keresőoptimalizálás szempontjából előnyös lehet még a kulcsszavaknak a képek alt tag-jeiben, a H1, H2, H3 címsorokban, valamint a félkövér, dőlt és aláhúzott kiemelésekben való szerepeltetése.

Megfelelő mennyiségű, és kulcsszavakban gazdag szöveg

A keresőrobotok nagyra értékelik a tartalmat, tehát a leghatékonyabban keresőoptimalizálni azokat az oldalakat lehet, amelyek elegendő mennyiségű, a kulcsszavakhoz köthető, releváns tartalommal rendelkeznek. Persze nem szabad a másik végletbe esnünk, mert a kilométeres hosszúságú lapot sem a látogatók, sem a keresőrobotok nem szeretik. A weblap szövegeiben szerepeltetni kell a már meghatározásra került kulcsszavakat, de fontos, hogy a szövegnek emberek számára is jól olvashatónak kell lennie, és a kulcsszavak értelmetlen ismétlése, halmozása a kereső büntetését vonja maga után.

Domain-név, keresőbarát URL-ek

Előnyt jelenthet, ha már a domain-név tartalmaz témába vágó kulcsszót, de itt is érvényes a szabály, hogy nem szabad azokat halmozni. Az új honlapokat a Google egy ideig fenntartással kezeli. A Google szerint minél öregebb egy domain név, annál inkább megbízható, hiszen úgymond kiállta az idő próbáját. A webcím további elemeiben ugyancsak előnyös a kulcsszavak szereplése, így érdemes kulcsszavakat tartalmazó keresőbarát URL-eket kialakítani.

Weblapra mutató minőségi linkek

Bár az utóbbi időben - a Google algoritmusváltozásainak következtében - csökkent a szerepe a weboldalra mutató hivatkozások (linkek) számának, de nélkülük mégsem lehet sikereket elérni a keresőoptimalizálásban. A keresőmotorok figyelembe veszik a honlapra irányuló linkek "minőségét", tehát nem mindegy, hogy milyen lapok hivatkoznak ránk. A leghatékonyabbak az azonos témakörű oldalakról érkező, releváns, és spontán hivatkozások. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha oldalainkon csupa hasznos információ található, az emberek maguktól fognak hivatkozni rá. A nem megfelelő linkeléssel árthatunk is az oldalunk kereső általi megítélésének, ezért ez a folyamat is kellő körültekintést igényel.

További tudnivalók a keresőoptimalizálásról:

A keresőoptimalizálás nagyon aprólékos, részletekbe menő, kitartó munkát, és az elért eredmény megtartása is folyamatos odafigyelést és finomítást igényel. A Google újraindexelési ciklusa több hét, de az eredmények sokszor csak hónapok múlva jelentkeznek, ezért a keresőoptimalizálás időbe telik, ne várjunk azonnali eredményeket. A keresőoptimalizálással elért eredmény attól is függ, hogy mekkora a verseny az adott szóra, mekkora a konkurencia, és hogy a konkurens oldalak mennyi időt és pénzt áldoznak a saját oldalaik keresőoptimalizálására. Az egyszer elért pozíció idővel ugyanúgy visszaeshet, hiszen folyamatosan újabb és újabb weboldalak jelennek meg, és közben természetesen más cég is optimalizálja weboldalát.

Ezért is nem szabad keresőoptimalizálással megbízni céget, amely Google első helyét ígéri, hiszen azt nem lehet garantálni, csak munkával és szerencsével együttesen elérni. Az ilyen cég valószínűsíthetően illegális módszerekkel próbál rövid távon hatni a keresőrobotra, amelyet azonban a Google - annak észrevételekor - akár teljes kitiltással büntethet.





Ha bármilyen kérdése lenne a témával kapcsolatban, nyugodtan tegye fel a Kapcsolat menüpontban, illetve a láblécben is szereplő elérhetőségeink valamelyikén, vagy kérjen ingyenes visszahívást! Ha hasznosnak találta cikkünket, kérjük ossza meg az alábbi ikonok segítségével!

   

Legolvasottabb

Miben segíthetünk?

Kérdése van?

Telefonszámunk és e-mail címünk 11 éve változatlan!


Telefon: 06-70-3832006
E-mail cím:


Ingyenes visszahívás

Kérjük adja meg telefonszámát, és visszahívjuk!